Pedro Lopes's profile

Diego Leonardo Advogado





Diego Leonardo is a lawyer who thinks about the future, with the intention of starting to create content on social networks, the need for a modern and expressive brand arose. With this brand he intends to reach a large audience, providing relevant information about what it means to be a lawyer.

Using the dynamics of repetition of an element, which in this case is the letter “L”, we form a symbol where we can extract from it, in addition to the letters “D” and “L”, some characteristics, such as the central shape, which represents a book , which we wanted to refer to as a book of rules, or we can see it as a book of laws. Another interesting point is the reference we make to the infinity symbol, which in itself represents the perpetuity of laws: being able to symbolize the idea that laws are made to be lasting and applicable over time, without a defined end.

Diego Leonardo é um advogado que pensa no futuro, com a intenção de iniciar a criação de conteúdo em redes sociais, veio a necessidade de uma marca moderna e expressiva. Com essa marca ele pretende atingir um grande publico, trazendo informações relevantes sobre o que é ser um advogado.

Utilizando a dinâmica de repetição de um elemento, que no caso é a letra “L”, formamos um símbolo onde conseguimos extrair dele, além das letras “D” e “L”, algumas características, como a forma central, que representa um livro, ao qual queríamos indicar a um livro de regras, ou podemos ver como livro das leis. Outro ponto interessante, é a referência que fazemos ao símbolo do infinito, que por si só representa a perpetuidade das leis: podendo simbolizar a ideia de que as leis são feitas para serem duradouras e aplicáveis ao longo do tempo, sem um fim definido.





PEDRO LOPES STUDIO & CO. ™  Todos os direitos reservados




Diego Leonardo Advogado
Published:

Owner

Diego Leonardo Advogado

Diego Leonardo é um advogado que pensa no futuro, com a intenção de iniciar a criação de conteúdo em redes sociais, veio a necessidade de uma mar Read More

Published: